Het begint bij de basis: lezen, rekenen en taal

De basis van ons onderwijs wordt gevormd door de kernvakken taal, rekenen, spelling, begrijpend lezen en schrijven. Wij streven naar een vloeiende doorgaande leerlijn op deze vakgebieden, waardoor kinderen zich in elke leerfase optimaal kunnen ontwikkelen.

 

Ieder kind leert op zijn eigen niveau

Onze leraren geven les volgens het IGDI (interactief, gedifferentieerd, directe instructie) model, waarmee zij optimaal kunnen inspelen op individuele niveauverschillen tussen de leerlingen. Kinderen die moeite hebben met leren of daar juist heel goed in zijn kunnen op onze school een eigen leerlijn volgen, toegespitst op hun persoonlijke mogelijkheden.

 

Samen werken aan een succesvolle toekomst

Samenwerking speelt een centrale rol in ons onderwijs. De lessen zijn interactief en kinderen leren samen oplossingen te bedenken. Hierbij zijn wij gericht op de toekomst. Wij spelen doelgericht in op de nieuwste ontwikkelingen, zodat kinderen optimaal worden voorbereid op de moderne maatschappij.

Ons onderwijs is toekomstgericht. Bij de inrichting van ons onderwijs maken we gebruik van de 21e eeuwse vaardigheden. Naast de basisvakken lezen, rekenen en taal leren kinderen op onze school bijvoorbeeld ook vaardigheden als plannen, presenteren, samenwerken, kritisch denken en (digitaal) verwerken.

 

Praktijkklas

Op onze school is een praktijkklas. Deze klas is vooral bedoeld voor kinderen uit de midden- en bovenbouw, die graag ‘met hun handen’ leren. Het geeft hen een boost in hun zelfvertrouwen, omdat ze hier kunnen laten zien waar hun talenten liggen. De praktijkklas is er dit schooljaar elke donderdagmorgen en wordt gegeven door een leerkracht van onze school.


Het onderwijs is voortdurend in beweging. Nieuwe inzichten worden door ons gevolgd en daar waar nodig en nuttig geïmplementeerd in ons lesprogramma. We vinden het belangrijk dat elk kind zich kan ontwikkelen met zijn of haar talenten, kwaliteiten en mogelijkheden. Binnen ons onderwijs hebben wij zowel aandacht voor de leerlingen die liever met hun handen willen werken als kinderen die meer- en hoogbegaafd zijn. We beseffen dat alle kinderen tot bijzondere prestaties kunnen komen, als we hen op een adequate manier onderwijs bieden en begeleiden.